Velkommen til min blogg :)

8. desember 2020

Uke 2, dag 1 (mandag)

Våkna kl 8. I dag var det øyemaske i kalendergaven. Ungene har vært så kreative og flinke. Bare fine og nyttige gaver!

Kjente at jeg var bittelitt bedre i skuldra, men fortsatt vondt. Så jeg tok kontakt med fysioterapeutene her. Greit å bruke det når vi har de på huset. Fikk time kl 13.

 

I dag var det uteaktivitet. Den var litt rar. Først fortalte de om adrenalin og at vi som oftest presset oss for mye, og må lære oss og ta ting mer med ro - og ta oftere pauser. Vi gikk deretter tur ned til vannet. Det som var litt spesielt var at vi skulle gå så sakte vi klarte - terapeuten gikk først, og ingen fikk gå forbi henne... vi sneglet oss av sted. Må ha sett rart ut for utenforstående. 

Merkelig nok var det ganske slitsomt, for man måtte bruke konsentrasjon for å gå så sakte - og jammen meg utfordret det også balansen ganske bra. Men de mente altså at det skulle være avslappende. Fikk gå i normalt tempo tilbake :) (Ikke at normal tempo er så fryktelig raskt lenger heller... der er gruppa ganske like :) )

I dag var det pytt-i-panne til lunsj. Det var godt. Etter lunsj hadde jeg time hos fysioterapeut. Jeg måtte gjøre diverse øvelser mens han så på ryggen min. Han så godt at jeg hadde vondt i høyre skulder og sa at det var en imflamasjon der. På ytterkanten innerst og under selve skulderbladet. Han skulle tenke ut noen passende øvelser som jeg skulle få til i morgen.

Fram til middag satt jeg på rommet og leste. Middag i dag var egentlig seibiff med løk, men jeg har jo sagt at jeg ikke spiser fisk. Så jeg fikk noe karbonade eller noe (kanskje løvstek?).

 

Gikk på rommet igjen etter middag. Etter en stund, tenkte jeg at jeg skulle ta en glovarm dusj igjen for å myke opp skuldra. Jeg kom nettopp ut av dusjen, hadde ikke rukket å tørke meg en gang - da brannalarmen gikk.... ble veldig i tvil. Hva gjør jeg nå - går jo ikke akkurat ut utørka i bare håndkle. Jeg lukket opp døra for å se om det var røyk. Det var det ikke... men mye kaos med folk og lukkede branndører. Jeg gikk inn igjen for å kle på meg. Da kom en vakt... og så viste det seg at brannalarmen var utløst på mitt rom.... pga dampen *sjokk*. Jeg fikk da lov til å gå inn på badet igjen mens hun lukket opp vinduet mitt. Var litt styr for alle på senteret måtte jo ut... og her er det mange flere i rullestoler og med krykker... både med ME og andre diagnoser. Men det ble jo avklart veldig raskt, så alle rakk ikke ut ;)

Ja, ja.... litt action, og så fikk jeg jo ordna så de fikk seg en brannøvelse :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar