Velkommen til min blogg :)

3. desember 2020

Uke 1, dag 4

Så er det torsdag alt. I dag hadde jeg ikke klokka til å ringe for jeg tenkte at jeg skulle sove til jeg våkna selv. Regna egentlig med å likevel våkne til frokost - men jeg sov til 9. Hadde igjen en brødskive fra kveldsmaten i går som jeg tok til frokost.

I julekalenderen fra ungene var det i dag en bodyscrub med kokoslukt :)

Avspenningsøvelse kl 10.30. Det er alltid deilig og avslappende.

Lunsj kl 12.15 var purreløksuppe og kyllingssalat. Det var godt. Siden jeg ikke var til frokost har jeg ingen kveldsmat i dag, men tok med et par brødskiver ekstra fra lunsjen.

Etter lunsj var jeg på rommet og leste. Kl 14.30 var det trening i aktivitetssal. Jeg var litt usikker på om jeg skulle være med. Jeg var nok ikke helt i form, men var på nyskjerrig på hva dette var, så jeg gikk.

Først var det ca 20 min teori med trening... at det er viktig for oss med ME og ikke presse seg. Ikke holde på over lang tid. Ta gode pauser og stopp før du kjenner at du har blitt sliten, så kan man heller bygge seg opp litt. Etterpå kunne man velge hva man ville gjøre.

Siden jeg syklet mye før, valgte jeg å sykle på en spinningssykkel. Fikk godkjent det, men fysioterapeuten var opptatt av hvor lenge jeg hadde tenkt å sykle, og vi ble enige om at jeg kunne prøve 10 minutter. Han plasserte sykkelen foran en klokke, så jeg kunne følge med på tida. Etter 5 minutter med veldig rolig sykling hadde jeg masse melkesyre og var svimmel, så da måtte jeg ta 5 minutters pause - før jeg syklet 5 minutter igjen. Han mente at jeg hadde holdt på litt for lenge.

Etter denne "harde" økten gikk jeg opp og la meg litt, og sov faktisk 20 minutter. Det er veldig rart det der... og sånt man ikke kan forstå i det hele tatt før man faktisk har denne sykdommen. Og jeg forsto det ikke før heller... det var en gang som jeg syklet flere mil i uka uten et eneste problem.

Middag er som vanlig kl 16. På menyen sto det fiskeburger (var en slags fiskekake med poteter). Jeg har jo sagt fra om fisk, så jeg fikk kjøttkaker i smørsaus. Det var ganske godt.

Etter dette satt jeg stort på rommet. Flere av de andre samlet seg på fellesrommet og så håndball. Jeg satt heller og leste, og så litt på tv på pc'en min. Spiste også kveldsmat.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar