Velkommen til min blogg :)

4. juni 2020

Uke 4: Torsdag, dag 25

Yeah! Nest siste dag!!!

Jeg sov til ca 8. Var en del våken i natt, og drømte mye rart. Måtte også ta en smertestillende i løpet av natta.

Frokost ble som "vanlig" inntatt på rommet. I dag pøsregner det, og det er grått og trist - så blir nok for det meste en romdag med bok og tv.

Det er noe "trening" kl 11.30, men jeg skal ikke på det. Formen er ikke så bra, og sist torsdag som vi hadde denne treningen (knebøy og litt sånt), så ble jeg så utrolig utmattet etterpå. Fysioterapeuten sa også fra at de som fortsatt var i en ustabil fase av sykdommen, burde nok ikke ta disse øvelsene.

I dag var det ikke noe hjelp i smertestillende. Men fikk iallefall pakket klart.


Jeg har reflektert litt over noe i dag. Veilederen min sa at det virker som om du ikke liker at noen bestemmer over deg. Og det har hun jammen rett i. Det er nok litt for mange folk rundt meg, både på jobb og i fritiden som liker å ha en mening eller noe å si når det gjelder meg.

Så godt kjente jeg på det at jeg la vekk boka jeg nettopp hadde begynt på. Det er bok om Knutby, og sekten der. Det ble litt for mye "må" og sekten som bestemmer hvordan ting skal være. Den boka får vente til en annen gang.

Regnet ga seg litt, og jeg er så UTROLIG lei av å være her ;) Magevondten ville heller ikke slippe taket, så jeg gikk en rolig tur alene. Litt småkjølig og vind, og det er så deilig å bare være ute i stillheten egentlig.

Jeg fikk da litt tid til å tenke over at jeg er utrolig lei av at folk kommer med....Det er nok best for deg, du burde nok, du skulle nok ikke hatt, du må, du har nok ikke, du overdriver, du har nok godt av, skjerp deg, du sa jo det tidligere, du mente at... osv.  Og det er iallefall en ting jeg tar med meg videre herfra. Det er KUN jeg som vet hva jeg føler, hva som er best for meg, hva jeg sier, hva jeg mente osv. Og det må jeg faktisk bli flinkere til å være tydelig på istedenfor å bare ignorere det og/eller le av det som jeg har gjort til nå. Kjente at denne bevisstheten gjorde veldig godt!


Her er forresten barnet til de trærne jeg fortalte om som hadde funnet hverandre :) 


Nå er det mye mindre vann her igjen. Det er ikke lenge siden vi padlet via den ene bekken her. Det hadde ikke gått nå.


Da jeg var ute å gikk tur møtte jeg på en av de fra den andre ME-gruppa. De hadde avsluttet i dag, så flere av de hadde allerede reist hjem. Litt rart, de kom samtidig som oss.

I dag har jeg også ryddet i kjøleskapsboksen min. Det er fortsatt litt "rester" igjen som jeg kan ta med hjem til Fred Are :)


Nå er det straks middag. Oppholdets siste middag. Tenker jeg skal få med meg den, så får jeg heller på med piller igjen om det blir for mye fett... I dag er det nemlig laks og Sandefjordssmør.

På kvelden samlet gruppa seg i fellesstua. Det er siste kveld sammen. Selv om jeg lengter masse hjem, så er det samtidig veldig rart at det snart er slutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar