Velkommen til min blogg :)

2. juni 2020

Uke 4: Tirsdag, dag 23

Nå begynner det virkelig å nærme seg - bare 3 netter igjen!!!

La meg rundt 23 i går. Utrolig nok veldig trøtt. Men det er det jeg har sagt før, virker som om jeg sover bedre når jeg også har sovet på dagen. Måtte likevel lese ferdig boka mi, så jeg sovnet nok ikke før 00.30. Stuptrøtt når klokka ringte 08.15. Klarte til slutt å stå opp 08.30.

Litt småvondt i magen når jeg våkna, håpe at det går over.

I dag er det program kl 10, først en time - og så en time til etter lunsj. I dag er det ren teori med ACT (kognitiv tenkemåte). Det er tungt, og det tyngste programmet på planen.

Første del av programmet i dag var bare en avspenningsøvelse, hvor vi skulle finne ulike følelser rundt i kroppen, og etterhvert fokusere på den som var sterkest. Hos meg var det galleblæra, som hadde blitt verre i løpet av dagen. I starten ble følelsen veldig forsterket og kjente også på at det strålte ut i ryggen, men underveis ble det litt varmt på en måte og så ble det bedre.

Dessverre ble det verre etterpå igjen, og veilederen ba legen komme å ta en prat med meg. Hun bekreftet at det sannsynligvis var galleblæra som kranglet. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å forsøke å spise litt fettfattig og ta smertestillende. Men så var det pannekaker til lunsj da... Det ville jeg jo veldig gjerne ha!



Programmet fortsatte etter lunsj. I dag hadde vi om hva som kan hindre oss i å gjøre det som er bra for oss.  Eksempler er fornektelse, overse symptomer, "alle andre", samfunnet..., tanker om alt man "burde ha gjort" osv.

Det er egentlig ikke så mye som skjer om dagen. Jeg satt en times tid ute i sola og leste før jeg la meg litt og sovna en time. Jeg hoppet over middag, som var fiskekaker og spiste to brødskiver med magert pålegg i steden. Dessverre er det vondt uansett, man må bare vente til "anfallet" har gått over. Sist tok det 5 dager, og nå har det vart i 4... så jeg krysser fingrene for at det er over i morgen.

Nå skal jeg se litt mer på programmet jeg begynte å se på i går. Det er på Vox og er par som er ute etter å kjøpe bolig i Middelhavet. En eiendomsmegler finner tre alternativer til dem, og så velger de en da. Det er sånt koselig program som gjør at man kan drømme seg litt bort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar