Velkommen til min blogg :)

28. mai 2020

Uke 3: Torsdag, dag 18

I natt var litt av en natt. Jeg sovnet rundt kl 23 - etter å ha ligget i senga å lest en time, men så våknet jeg 02.30 - og var potte tett i nesa. Jeg var midt i en krimscene av en drøm, da det plutselig banket på døra mi... det trodde jeg iallefall, men var nok i drømmen :) Uansett jeg var så tett i nesa at det ikke nytta å sove. Nesespray hadde jeg glemt å kjøpe i butikken i går. Jeg tok en allergitablett og det hjalp faktisk litt, og ved 5-tida sovnet jeg igjen.

Våknet av applaus på utsiden av vindet kl 10.30. Det var visstnok en som hadde bursdag på en av de andre gruppene og hele personalet hadde samlet seg for å synge bursdagssangen.

Kl 11 skulle det være program i dag, men jeg klarte ikke å komme meg opp av senga til det begynte. Gikk etterhvert til lunsj. I dag var det blomkålssuppe igjen. Jeg ba isteden om 3 brødskiver med ost og skinke (dette ble jo kombinert frokost og lunsj for meg i dag).

Etter lunsj gikk jeg i butikken for å kjøpe nesespray. Formen er ikke helt på topp, men det var veldig deilig å være ute i dag. Varmt og fin sol. Det holdt med t-skjorte og shorts som antrekk. Da jeg kom ut fra butikken fant jeg ut at jeg ville gå en lang tur. Det er så deilig å gå skogtur alene og bare høre på stillheten og lukte skog :) Jeg avlyste derfor resten av programmet som skulle være om søvn, og gikk den skogsturen langs vannet som går tilbake til senteret. Det er flere benker underveis, så jeg hadde noen fine stopp i sola. Totalt var jeg ute nesten 2 timer med butikken inkludert.




 Til middag var det egentlig torsk. Da får jo jeg noe annet. I dag fikk jeg den samme kyllingburgeren som vi hadde tidligere i uka. Hva kan man si... De er iallefall glad i å servere erter på dette stedet...


Etter middag ble vi sittende ute i sola et par timer kanskje? Jeg endte på butikken igjen, for jeg fikk så lyst på gullpinne. Jeg fikk også med "handleliste" fra to av de andre. Gullpinne hadde de selvfølgelig ikke, men jeg valgte Kroneis isteden, som et greit alternativ.

Har begynt på en ny bok nå, da jeg ble ferdig med Vinterland i går. Den heter Jenta i den røde kjolen, og er veldig fin.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar