Velkommen til min blogg :)

30. mai 2020

Uke 3: fredag dag 19 - Bursdag

Yeah, bursdag :)

Jeg sov helt til 8.30 i dag. Formen var ganske laber. Spiste kveldsmaten fra i går til frokost, men fant ut at det ikke varet sjakktrekk å ha knekkebrød og brød liggende oppå hverandre i boksen, uten å være pakket inn i plast. Knekkebrødet var som gummi, og brødet var tørt. Heldigvis hadde jeg også en yoghurt.

Kl 10.30 skulle det være kanotur, og jeg var litt i tvil om jeg orket å være med. Lederne hadde spurt litt ekstra dagen før om jeg skulle være med, så jeg hadde en liten mistanke og ble derfor med.

Kanoen jeg skulle sitte i var pyntet med flagg, og da jeg hadde satt meg til rette begynte alle å synge bursdagssangen :) Det var koselig! Det var veldig deilig med kanotur da. Sola strålte og det var varmt og godt. Jeg satt i midten og slapp å padle. Vi tok en liten runde ut på vannet og tilbake via en kanal/bekk. Fin opplevelse og deilig å bare være ute på vannet i stillheten.


Da vi kom på land var det "helg". Det er jo ikke program i helga, og personalet går kl 16 og kommer tilbake på mandag.

Til lunsj var det to vårruller. Det var godt. Rett etterpå gikk jeg til bakeren, for jeg tenkte at kake må jeg jo ha på bursdagen min :) Snakket med en koselig hest på veien dit ;)


Rett før jeg skulle gå ned til middag kl 16, banket det på døra. Da jeg åpnet sto min kontaktperson der med en stooor blomsterbukett fra Fred Are og ungene. Det var veldig overraskende og hyggelig. Jeg fikk lånt en vase fra kjøkkenet, så nå er det hyggelig på rommet mitt :)


Jeg snakka med han etterpå, og han hadde styra veldig med å få til dette. Buketten var bestilt fra en blomsterbutikk på Evje. Deretter måtte den sendes med buss ned hit til Eiken. Han hadde så ringt personalet på senteret her og fått de til å hente den på butikken her hvor bussjåføren hadde levert den :) Jeg er imponert over innsatsen :)

Det viste seg at han også hadde bestilt en eske med sjokolade som ikke kom fram. Dermed ble det ny butikktur på meg, men ingen sjokolade var levert der. Det viste seg at butikken i Evje hadde glemt den, og de hadde noen som skulle ned hit i morgen, og da kunne ta den med. Vi får se da :)

Middagen i dag skulle egentlig være pølser... jeg hadde spurt om jeg kunne få noe annet. Jeg fikk lapskaus, tror jeg - med to store kokte poteter og masse erter... Jeg vil ikke ha erter :D

Resten av dagen gikk med på å sitte ute i sola, svare på meldinger og snakke i telefon. Da klokka var 23.30 var jeg helt utslitt og la meg. Sovna ganske raskt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar