Velkommen til min blogg :)

26. mai 2020

Uke 3: Tirsdag, dag 16

Som vanlig våknet jeg kl 7. Forskjellen i dag er at da sto opp for å gå på do, merket jeg at jeg var skikkelig "fyllesjuk". Svimmel, kvalm og veldig uvel, så jeg måtte bare gå rett i senga igjen. Kunne ikke bevege meg uten at alt gynget. Småsov fram til kl 9 og lå faktisk helt stille i senga og gruet meg til å stå opp igjen.

Jeg antar at dette skyldes "treningen" i går, og senere på dagen fikk jeg høre at flere andre også hadde den samme opplevelsen.

Klarte til slutt å stå opp ved 11-tida, og spise en yoghurt og et eple fra "restene" mine. Gikk og la meg igjen, og sa fra at jeg måtte droppe teorien som var i dag. Jeg sto også over lunsjen, og i etterkant fant jeg ut at det var like greit, for det var ertesuppe.

Etter lunsj skulle det være en fortsettelse av teorien tidligere på dagen, jeg måtte droppe den også.

Sov en times tid fra 14.30-15.30, og var i tvil om jeg skulle gå ned til middag. Jeg endte opp med å gå ned og hente med meg middagen og kveldsmaten opp hit på rommet. Jeg kjente at jeg ikke kunne være sosial, reagerte på de fleste lyder og i dag var det mye lyd i spisesalen ;)

På menyen i dag sto det kyllingburger, og de fleste hadde nok høye forventninger og så for seg en ordentlig burger i brød med salat, men det var ikke akkurat sånn. Jeg spiste iallefall litt av det. Var egentlig ikke spesielt sulten, fortsatt litt kvalm og veldig sliten i hele kroppen.


Rundt 19.30 var formen gradvis bedre og gikk da ut å få litt luft. Deilig å gå litt når man har vært inne hele dagen. Gikk den "faste" kortrunden som jeg liker å gå alene. Det er ikke så langt - ned til stranda, bort hinderløya og opp grusveien. For dere som kjenner meg, tilsvarer det ca Stub-runden. Det er en helt passe tur for en rolig rusletur, og så har jeg funnet en benk som jeg setter meg på underveis og ser litt på utsikten. Med stoppet tar det ca 20-25 minutter kanskje.

Da jeg kom tilbake satt jeg litt ute og pratet med noen av de andre som satt ute. De hadde fått info i dag om at vi fortsatt ikke får ha besøk. (Det ble søkt om det tidligere om det kunne åpnes for besøk).

Vel inne på rommet igjen, var det veldig deilig med kveldsmat. Med så lite mat i dag, var jeg endelig sulten igjen. Kveldsmaten i dag var to knekkebrød, en skive brunost og en tube skinkeost... kunne godt vært et knekkebrød og noen geitostskiver ekstra. Og så var det en boks med gult syltetøy..... det skal være rødt syltetøy man har geitost...

Rart å tenke på at jeg har sånne dager også her nede. Hjemme forstår jeg det bedre, for der gjør jeg jo mye mer - i tillegg til å være delvis i jobb. Men det er sykdommen som er sånn da, og hjemme er man kanskje flinkere til å "fortrenge" hvor dårlig man egentlig er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar