Velkommen til min blogg :)

26. mai 2020

Uke 3: Mandag, dag 15

I dag er det strålende sol ute! Jeg våknet som vanlig ved 7-tida. Siden jeg ikke fikk sove før over kl 1, så er jeg veldig trøtt! Jeg tror jeg har et slags adrenalinrush nå, så jeg skal være litt forsiktig.

I dag har jeg planer om å gå ned til frokost kl 08.45, og deretter er det avspenningsøvelse kl 11, og en annen aktivitetstrening kl 13.30.

Det var som sagt nydelig sol i dag, så flere av oss ble sittende ute i solveggen etter frokost. 

Avspenningsøvelsen var på stranda, det var bare en behagelig øvelse hvor man fokuserte på å stramme ulike muskelgrupper for å så slappe av igjen. Noen av muskelgruppene var litt mer utfordrende enn andre, f.eks. kan det være tungt å stramme lårmusklene over litt tid (det var snakk om 30 sekunder eller noe da...). Man ble veldig tung og avslappet i kroppen etterpå, så var nesten litt tungt å reise seg opp når det var ferdig (etter litt i underkant av en halv time).

Litt sol rakk jeg også etter dette, så i dag har det blitt mye sol!

Lunsj i dag var tomatsuppe med pasta i. Jeg er ikke så begeistret for tomatsuppe, men heldigvis synes de at vi spiser litt lite her, så de har ofte en salatrett ved siden av. I dag var det salat med restene av tandoriblandinga vi fikk til kveldsmat forleden. Jeg spiste derfor kun salaten. Den var veldig god!



Neste aktivitet på programmet i dag var enkle øvelser i aktivitetssal. Da skulle vi ta en øvelse i 30 sekunder, og så hvile minst et minutt etterpå. Høres veldig rart ut for de som er friske, og før hadde jeg absolutt ingen probemer med et så kort og lett program, men jeg skal love dere at nå om dagen er dette virkelig tungt.

Øvelsene var: Utfall fram (går på lår og legger), Knebøy, Mageøvelse, Seteløft (bekken), Ryggøvelse.

Det var de to første jeg slet med, enda jeg før jeg ble syk, og i den perioden jeg syklet flere mil i uka tok regelmessige knebøy. Merket jeg hadde skikkelig dårlig balanse, ble utmattet, fikk vondt i musklene og ganske sterk hjertebank - og det var likt for alle.

De fleste kunne tenke seg å hvile etterpå, men da var det en mann som fikset noe såpedispensere på rommene, så da ble vi sittende ute igjen. Jeg var flink og hadde smurt meg med solkrem, men ble likevel litt småbrent, satser på at det er borte til i morgen.



Middag i dag skulle være seibiff med løk. Det er alltid spennende å se om jeg får noe annet, og det gjorde jeg. Jeg fikk rester fra kalkunfileten i går. Jeg ble veldig fornøyd med det, men hvorfor skal de alltid gi så store porsjoner... Jeg trenger ikke to stooore poteter, en er mer enn nok. Også hadde jeg bytta navn i dag også :)


Etter middag fikk vi tilfeldigvis vite at vi nå får lov til å gå i butikken. Tror de fleste av oss dro dit, uansett om vi trengte noe eller ikke. Sååå deilig å få gjøre noe annet etter 2 uker :)

Jeg handlet litt te og snacks. Vi gikk en litt lenger vei hjem (en slags bakvei nærmere skogen). Her møtte vi bl.a. denne, som prøvde å snakke med oss. Vi skjønte ikke helt hva han sa.


Tilbake på hotellet, holdt jeg på å si... på senteret gikk jeg på rommet og spiste kveldsmaten min, og noe av godteriet jeg kjøpte. Jeg gikk også en tur ut senere på kvelden alene, for jeg begynner virkelig å tenke at nå er det snart på tide å dra hjem, og da er det deilig med litt luft.

Siden det har regnet så mye i det siste, har alt av elver og innsjøer steget ganske mye. Stranda er nærmest halvert.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar