Velkommen til min blogg :)

21. mai 2020

Uke 2: Torsdag, dag 11

I dag er det Kristi Himmelfartsdag, men ingen stor forskjell her. Jeg våknet som vanlig rundt kl 7, selv om klokka ringer 07.45. Jeg hadde også en våkenperiode rundt kl 3. Dårligere søvnkvalitet igjen i natt, og rundt 6,5 times søvn.

Etter frokost tok jeg en tur ut alene ca 20 minutter. Det var veldig deilig, for det er så stille. Det eneste jeg først hørte var fuglene, så hørte jeg bølgeskvulp og etterhvert sauebjeller på den andre siden av fjorden.







Det skulle være en aktivitet kl 10.30, men den fikk vi vite at var lurt å droppe om vi var slitne. Så jeg lå og leste litt på rommet.  Da klarte jeg å sovne, våknet av noen som snakket i gangen kl 12.35 - så jeg sov over lunsjen i dag :) Heldigvis har jeg mer enn nok "rester" på rommet fra kveldsmat, så jeg fikk i meg det jeg trengte.

Jeg hadde en turavtale etter maten. I dag gikk vi bort forbi stranda og opp langs der det står merket skiløype. Vi kom da opp i skogen halvveis over på andre siden av vannet. Det gikk en fin sandvei der og lå mange hytter langs veien. Tilslutt kom vi ned ved gården som ligger ved siden av senteret. Det var en veldig fin runde og vi var vel ute ca 1,5 time. Det var mange krakker langs veien, som var fine og ta en pause på. Turen var på ca 3500 skritt.



Til middag i dag var det svinekam og amadinepoteter. Til dessert var det moltefromasj - veldig godt begge deler!



Etter middag var det deilig å sitte litt ute i sola og så slappe av med bok og spill. På kvelden var noen av oss sosiale i fellesstua.

I dag var det dessverre ei fra gruppa som måtte gi seg og reise hjem, det gjør at man kjenner ekstra godt på det at man lengter hjem. I morgen er vi halvveis i oppholdet, håper at de to neste ukene går like fort som disse to har gjort!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar