Velkommen til min blogg :)

26. juli 2011

Stranddag i Clearwater Beach

 
I dag ble jeg vekket av Fred Are 7.45, da var det visst på tide å stå opp. I dag har vi planer om å være på stranda, men først skal vi spise frokost. Tror vi kommer til å velge Subway på andre siden av gata.

De serverer frokost på hotellet også, men da må man velge fra meny. Valgene er porsjert egg, kokt egg, omelett, toast med bacon eller pølse, Mikke Mus-pannekake med bacon. Tror jeg velger baguett på Subway isteden :)

Klokka er 9, allerede er det noen på stranda - for det meste folk som står å fisker.

Det var ganske stilig på Subway. Vi valgte baguett (eller det var mer pai på en måte) med egg, ost og skinke (unntatt Anders som tok biff istedenfor skinke). Det var ferdig deig som de la ting oppå og så stekte i ovenen, slik at det ble helt nystekt. Deilig. Vi måtte også velge hvor mange inches vi ville ha. Det er mye å holde styr på her; inches, oz, miles og fahrenheit. Heldigvis har jeg omregner på iphonen ;)

Fra 11 til 14-14.30-tida var vi på hotellstranda. Det var veldig deilig i dag. Like varmt som alltid, men det var litt overskyet. I vannet var det nok rundt 35 i dag også. Mona Cecilie og meg leide solsenger til 25 $ totalt. De var deilige med ekstra tykk madrass på. Anders og Fred Aee kjøpte dykkerbriller og snorkel og så mange fisker.

 
 Etterhvert gikk vi å spiste lunsj/middag på en restaurant borti gata her. Det vi prøvde å bestille var en barnepizza til Anders, Souvlakitallerken til Mona og meg, og medium gresk salat til Fred Are. Servitørdama spurte om hun kunne komme med et forslag, og det kunne hun selvfølgelig. Hun mente at en souvlakitallerken hver til Mona og meg var altfor mye.... Vi burde heller bestille en til å dele og så bare en liten souvlaki ved siden av. Barnepizzaen mente hun var for liten til Anders så han bestilte en stor isteden.

Maten kom, og det var mye selv om vi skulle dele en tallerken. Vi fikk hvert vårt pitabrød med stekt kylling på, og så fikk jeg en del chips på min tallerken som jeg delte med Mona. Til min rett hørte det også med et stort fat gresk salat som Mona og meg delte. Anders fikk en helt grei størrelse på pizzaen, det ble igjen 2 biter - de fikk vi med i en eske :)

Etter at vi hadde spist tok FA og Anders en dukkert på bystranda. Der er det enda klarere vann og finere bunn enn det er på "vår strand". Da vi var tilbake på hotellet ble det mer strandbading og litt i bassenget. Jeg fikk også vasket en maskin med klær.


 

På kvelden kjørte vi en liten runde bort til Pir 60 igjen og kikket. Tilbake på hotellet tidlig 21.15, da ble det litt bassengbading på guttene igjen.

Clearwater er et helt fint sted hvis du vil på stranda. Det er litt sydenfølelse her - en gate med litt "jallajalla-butikker", noen restauranter, masse hoteller og lang hvit strand.

I morgen reiser vi videre til Fort Myers. På torsdag skal vi faktisk hjem på middag til en amerikansk familie - spennende :)

Jeg skal legge inn bilder senere, det går så treigt her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar