Velkommen til min blogg :)

30. juli 2011

Naples

Jeg ble vekket av Anders kl 8... zzzz... I natt sov jeg daerlig, har faatt nye myggstikk som kloer. Dessuten er puta her veldig "hoey" og det faar jeg vondt i nakken av. Tidspunktet passet likevel bra. Det er frokost inkludert paa dette hotellet og den varer kun til 9.30.

* Her hadde jeg skrevet et langt innlegg om i dag, saa ble jeg plutselig utlogget og alt forsvant :( :( *

Jeg proever igjen....

Frokosten var ute ved bassenget. Vi satt paa border med parasoller. Helt vanlig mat med toast, egg, frokostblanding, vafler, frukt, juice osv.

Vi har naa vaert paa tur i 14 dager og har en del skittentoey. Vi vasket derfor to vaskemaskiner i dag, og slappet av i bassenget mens vi ventet paa at det skulle bli ferdig. Det er 98 Fahrenheit i dag / eller 36.6 grader som vi ville sagt hjemme. Passe varmt det. I boblebadet er det enda varmere saa det blir kun korte opphold der av gangen.

Etter en times tid i bassenget dro vi ut for aa spise lunch. Anders ville gjerne paa Pizza Hut i dag, saa vi plottet det inn paa GPS'en aa kjoerte avgaarde. Anders og meg spiste panpizza, mens de to andre spiste en pastarett. 37 $ inkludert drikke og tips. Paa restauranter er det alltid vanlig aa gi mellom 10 og 20 % tips.

Da vi kom tilbake var toerketrommelen akkurat ferdig. Naa ville vi en tur paa stranda. Stranda er lang og vi fant til slutt et omraade som alle ble fornoeyd med. Da vi kom ned til vannkanten, saa vi at vannet var helt brunt *Ekkelt*. Jeg spurte noen folk hvorfor det var saann, og de sa det var alger. Det kom fra tid til annen, og ingen visste hvorfor. De hadde heller ikke funnet ut hva de skulle gjoere for aa forhindre det. Algene drepte all oksygen i vannet og gjorde at all fisk doede. Lenger nord paa stranda floeyt det visst opp doede fisk og hummer.

Aa bade var heldigvis trygt, saa vi gjorde det. Det vekte opp minner fra fiskebil-tiden til pappa. Det luktet som om vi badet i fiskekummen *LOL*. Vannet var imidlertid deilig og avkjoelende.



Paa stranda fant Anders et fint "snirklete" skjell som han ville ha med hjem. Han gikk aa baerte rundt paa det hele tiden. Da vi etter en times tid dro tilbake til hotellet la han det i capsen sin paa gulvet. Etter en stund ropte han plutselig: "Hva er det i capsen min?" Og der satt det en liten eremittkreps ved siden av skjellet og saa paa oss. Vi hadde nok tatt huset dens, stakkars ;)

Naa sitter jeg alene paa rommet og nyter stillheten litt mens de andre er ennaa en gang i bassenget. Naar de er ferdige skal vi ut i sentrum litt - og etterhvert spiste paa Cheesecake Factory.

Naples virker som en passe stor og koselig by - men en skikkelig rikmannsby. Paa vei til stranda kjoerte vi forbi mange fantastisk flotte hus - eller palasser er mer riktig aa si!

Alt jeg skrev under her forsvant igjen  - grrrrr

Vi var innom en ny Michaels butikk paa vei til aa finne Victorias secret. Jeg klarte aa glemme igjen en pose der. Det var heldigvis bare et par pakker gluedots og 2 penner, men vi skal innom etterpaa og se om vi faar tak i den.

Middagen hos Cheesecake var like bra som forventet. Mona spiste Alfredos Fettchuni og vi tre andre biff - kjempegodt! Til dessert bestilte Fred Are kaffe og jeg bestilte kakao og Lindas fudgekake. Kakaoen var annerledes, men god. Da jeg fikk kaka fikk jeg med 4 gafler. Ikke saa rart - kakestykket var gedigent.... Det var veldig godt, men vi klarte ikke spise opp alt. Regninga kom 115 $. Vi betalte 133 inkl tips.

Tilbake paa hotellet etter middag og i seng rundt midnatt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar