Velkommen til min blogg :)

29. juli 2011

Fort Myers - videre mot Naples

Klokka ringte 07.45, men jeg klarte ikke stå opp før 08.30. Ungene er treige, så det ble 09.30 før vi kom oss ned til frokost.

I dag ble det omelett paa Anders, pannekaker til Mona, Toast og bacon til Fred Are, mens jeg spiste det samme som i gaar; eggeroere, bacon og to pannekaker. Helt grei frokost.

Vi pakket og dro videre til Naples. Vi tok strake veien og kjoerte langs vei 41, kun et stopp for aa fylle bensin. Bensinen her nede er billig! Pr gallion betaler vi mellom 3 og 4 $. En gallion er det samme som 3.79 liter.



Vi fant greit fram til hotellet i Naples. Det var et fint hotell. Her har vi faktisk en suite.... en liten avdeling med senger, et lite kjoekken/omkledningsrom, bad, og en liten stue. Det er ogsaa en egen datamaskin paa rommet (med engelsk tastatur som dere sikkert skjoenner - arg... spesialtastene er paa helt andre steder.....). Vi har ogsaa en balkong med utsikt ut i hagen og kan saavidt se litt av det ene bassenget.

Mona og meg gikk en tur rundt og saa. Det er to bassengomraader her. Begge har et basseng og et boblebad. I tillegg er det en slags park med mange statuer og en dam med saere forvokste gullfisk som kommer svoemmende med aapen munn og naar de ser oss. Keep out of the water - Killer Koy - sto det paa et skilt...

Da vi kom tilbake paa rommet skulle Mona lade ipoden sin..... Den kunne hun ikke finne noen steder....Vi lette og lette, men borte var den. Hun mente hun hadde lagt den i lomma naar vi dro fra det forrige hotellet. Kanskje den var falt ut i bilen... Ikke der heller. Samtidig fant Anders ut at han manglet cap'sen sin. Det var visst trist, for han var blitt veldig glad i den. Det var i grunn en stund siden vi hadde sett den.

Jeg proevde aa ringe det forrige hotellet for aa spoerre om ipoden. Men det er saa mye styr for aa ringe her. Det fikk jeg merke naar jeg skulle kontakte den amerikanske familien vi var hos, da manglet jeg en landskode. Her skulle det ikke vaere noedvendig med landskode, men det var saa mye greier med aa taste 0 og 9 foer jeg ringte. Da kom en automatisk damestemme som lurte paa om jeg ville belaste et telefonkort....

Vi gikk i resepsjon aa spurte om de kunne ringe for oss. Det kunne de.....og ja, hotellet hadde funnet ipod'en i senga til Mona :) Saa fikk vi bare kjoere tilbake til Fort Myers og hente den... Godt det ikke var mer enn en times kjoeretur. Denne gang tok vi motorveien (75). Det gikk kanskje 5-10 min raskere. Capsen hadde de ikke funnet, men vi tenkte vi ogsaa kunne spoerre paa Ihop - og der var caps'en. Naa var alle glade og fornoeyde igjen (unntatt Fred Are kanskje som var sjaafoer).

Det hadde vi aldri trodd at vi skulle komme tilbake til Fort Myers :) Vi spiste paa Kentucky fried chicken mens vi var der. Helt ok, men ikke mer enn det. Totalt kostet det ca 35 $ for oss 4. Anders spiste bare is.

Paa veien tilbake stoppet vi paa Dollar tree. Anders hadde lest at det skulle vaere en butikk hvor alt kostet kun 1 $. Det stemte, men de hadde mye pjus. Vi endte opp med en dusjsaape, pakke med haarstrikk, penner, viskelaer og noe annet smaatterier.


Tilbake paa hotellet dro vi i bassenget. Det var deilig. Denne dagen kjentes varmere ut enn noen av de andre. Vi badet og boblet oss en times tid foer vi gjorde oss klare og kjoerte ut og saa litt paa Naples. Vi fant en LongHorn hvor vi igjen spiste biff. Den biffen er bare SAA utrolig god. Spis der en gang om du er i USA.

I seng rundt 23.

I morgen og resten av uka er det forresten meldt 'thunderstorm' her i Naples. Det er ikke sikkert vi merker saa mye til det. Det er stadig perioder med lyn og torden. Det braker noe voldsomt, men plutselig er det over. I Texas som bare er rett over bukta.... ;) er det varslet orkan, men den ser ut til aa gaa vestover. Jeg er litt bekymra for vaeret naar vi skal videre til Key West - der er det bare en vei og det er vann paa begge kanter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar