Velkommen til min blogg :)

18. juli 2011

Fort Lauderdale

Først en kommentar...det er VARMT her :)  Glad for at det finnes aircondition. Det ligger et sted mellom 35 og 40 grader med veldig høy luftfuktighet, men det er deilig da - enn så lenge.

Kroppen min har ikke skjønt at vi er i en annen tidssone. Kl 6 var jeg lys våken (12 norsk tid). Det var fortsatt helt mørkt ute. Rundt kl 7 var det soloppgang. Da klokka var 7.30 vekket jeg de andre, så gikk vi etterhvert ned å spiste frokost.

Vi ble guidet rundt av en hotellmann som viste oss hvor de forskjellige matrettene var... Det var så mye å velge liksom... Det er hvitt brød (toast), donuts, syltetøy, smøreost, skinke, diverse kornblandinger, frukt og mulighet for å steke egne vafler - de var rare og klumpete - men veldig gode (med sirup på til og med).




Deretter gikk vi en tur ned å så på stranda. Den var ikke akkurat liten... Bred, lang og veldig idyllisk.  Vi vasset litt og vannet var veldig varmt.



Vi kjørte så til Sawgrass Mills som er et kjempestort kjøpesenter litt utenfor Fort Lauderdale. Det var IKKE lite nei... Senteret rommer ca 300 butikker. Vi kom dit kl 11 og gikk i butikker fram til 18.00 kun avbrutt av en times lunsj.

Dette klarte jeg å handle:
Topp fra Michael Kors $ 49, veske til mobilen $ 49, 2 bh'er fra Victoria Secret $ 49, 2 piratbukser (Levis) $ 32.99 pr stk, Levis olabukse $ 44.99, treningstights fra Reebok $27, og diverse småting som solbriller, deksel til ipod og sminke, $ 45.

De andre handlet også en del: T-skjorter, Levisbukser, bh'er, belte, sokker og fjernstyrt helikopter.

Til lunsj spiste vi på 'Cheesecake Factory'. Det stedet hadde jeg hørt så mye bra om. Fred Are, Anders og meg kjøpte diverse bifftallerkener mens Mona spiste makaroni med ost. Alle ble fornøyde og fikk mer enn nok mat. I tillegg måtte vi jo bare prøve en av kakene deres til dessert. Mona valgte Oreokake og jeg tok en blanding av sjokolade og fugde. De andre orket ikke.... Det gjorde egentlig ikke vi heller, men kunne jo ikke la være :) Kakene var gode, men vi orket ikke alt. Mens vi satt der og spiste begynte det å styrtregne, lyne og tordne. Det er jo ikke uvanlig i Florida. Etter 15-20 min var det pent vær igjen. Temperaturen var imidlertid like høy til tross for regn (regnet var iskaldt).



Kl 6 holdt jeg nesten på å sovne (Tross alt midnatt etter norsk tid). Da dro vi tilbake til hotellet og dro så på stranda og tok et raskt bad. Vannet var nå litt kjøligere, men det var godt og varmt. Vi tipper det lå på rundt 27 grader i vannet da klokka var 19.30. Det var helt svart på himmelen så vi gikk tilbake på hotellet igjen da vi regnet med at det snart ville komme tordnevær igjen. Sitter nå på rommet og slapper av, mens rommet stadig blir opplyst av lyn.

Sengetid kl 22 etter at ungene har hatt latterkrampe den siste halve timen.

1 kommentar:

  1. Da tester jeg om det går nå:-)
    Håper dere har det fint og at værgudene er med dere...det er di ikke her...heheh
    klem fra Rigmor

    SvarSlett