Velkommen til min blogg :)

24. juli 2011

Island of adventure, Orlando

 

Klokka ringte 05.45, men først 06.30 klarte jeg å stå opp. Det er tidlig (norsk tid 12.30). Vi kom oss ned å spiste frokost 07.45 og i dag hadde vi kupong så det ble litt billigere.

Kl 9 ca var vi fremme i parken: Island of Adventure som er en av Universalparkene. Også denne dagen valgte vi 'prefered parking'. Det kostet 20 $, men vi fikk parkert ganske nær inngangen og inne i et parkeringshus som gjør at bilen holder seg LITT kjøligere :)

Vi gikk raskt opp til Harry Potter-attraksjonene. Det er visstnok de mest populære attraksjonene og de som har mest kø, dessuten var det veldig viktig for Mona Cecilie å få med seg disse.

Fred Are og Mona Cecilie tok først en berg- og dalbane i Harry Potter-land. Anders og meg satt i et skyggefult område i mellomtiden. Attraksjonen var visst 'sinnsyk kul og rask'. Man hang med beina løse så Mona måtte sitte på slippersene for å ikke miste de. Køen var kun på 10 min, så de var raskt tilbake.

 

Vi gikk videre til hovedattraksjonen, der var det 75 min ventetid sto det. Det føltes raskere, men gikk nok iallefall 65 min. Langs køveien var det hele tiden  satt opp vifter, noen med vanndamp. Deler av køen var under tak for å lage skygge. Siste delen av køen var gjennom skolen til Harry Potter. Der kunne vi se "levende bilder" og andre gjenstander fra filmene. Vi gikk også forbi rektors kontor. Selve 'riden' var en simulator hvor vi reiste rundt/fløy. Det var bra laget.

Etterpå måtte vi stå i kø (30 min ca) for å komme inn i butikken. Ungene kjøpte hver sin kappe og tryllestav. Vi visste ikke prisen før vi betalte.......345 $ takk...... jaja, ungene ble fornøyde iallefall.

Utenfor butikken kjøpte vi også butterbeer (3.25 $) og 2 stk gresskarjuice  (6.25 $ pr stk)..... veldig deilig....*not*. Mona Cecilie likte det da.

Da vi var ferdige med Harry Potter-området var klokka nær 13. Vi var nå sultne. Jeg synes det er dårlig med spisesteder i Universalparkene, men vi fant et bord med parasoll på en slags grill. Mona og meg spiste chilli kyllingvinger, Fred Are pølse og Anders nachos med cheese. Det kom totalt på 29.36 $

Vi gikk videre til Jurassic Park. Der var hovedattraksjonen en båttur blant dinosauruser. Vi satt i vogner langs turen, plutselig var det opp en laaang bakke - jeg skjønte at vi på et tidspunkt også måtte nedover der......Plutselig gikk alarmen, tyrannusarurs rex var rømt....:) Da ble det fart på vogna, nedover i full fart. Vi ble våte til skinnet - det var bare deilig da.


Så var det Spidermans tur. Det var også en simulator. Ganske stilig, bra grafikk og bra laget. Simulatorene her ser ganske realistiske ut her.

 

Fred Are og Mona avsluttet med Hulken. Det var en syyyyk berg- og dalbane. Den gikk raskt og hadde mange looper. Moro var det visst likevel..... Anders og meg satt pent på en benk å ventet. Det tok vel 20 min kanskje før de var tilbake.

Rundt 16.30 var vi forsynte og dro tilbake til hotellet. På veien spiste vi på McDonalds som lå rett i nærheten av hotellet. Nuggets til ungene, big mac til Fred Are og cheeseburger til meg (jeg fikk to i menyen...). Og så er det alltid gratis påfyll av drikke når man spiser her, det er bra. Maten kom på 29.6 $.

I dag ble jeg forresten litt smårød på skuldrene. Jeg har hittil brukt solfaktor 50 på rygg/skuldre og 30 ellers. I dag gikk jeg ned til 30 på rygg og 15 ellers. Det var kanskje litt lite, men det er ikke sånn at jeg kjenner at jeg er solbrent, kan bare se det. såvidt.

Vi tok en kveldsbad i bassenget. Det var mye folk der, så Mona og meg ga oss raskt. Vi gikk heller opp og pakket kofferten klar for morgendagen.Min koffert har økt fra 13 til 21,7 kg, Monas fra 7 til 13,Anders fra 12 til 14,8 og Fred Are som i utgangspunktet delte med Anders og har kjøpt ny har økt fra 0 til 19,3


3 kommentarer:

  1. Ser ut som dere opplever veldig mye!! Hvor stort er reisebudsjettet sånn ca? Da mener jeg kun reise/opphold/mat og ikke det du bruker på shopping:-)) Må kanskje begynne å spare snart. Akkurat ferdig med å skifte ut alt på kjøkkenet, så der gikk vel årets friepenger + litt til. Deilig med nytt kjøkken da:-) Ellers er d moro å shoppe i USA. Bare å besøke et supermarked med kun mat er jo en opplevelse for oss nordmenn. Kos dere videre og nyt finæret. Her er d stort sett regn, og det blir det visstnok fram til onsdag, da melder de bedre vær. Godt jeg har to ukers ferie igjen:-) Turid

    SvarSlett
  2. Hei. Hotellene var booket og betalt på forhånd. Husker ikke helt hva de kom på, 15000 kanskje. Flyet inkl bil ca 35000,-

    SvarSlett
  3. Mat varierer litt. Vi er ikke så sultne i varmen + at vi drikker mye og kanskje blir mette av det og. Frokost var inkl i ft. Lauderdale - her i Orlando har vi betalt ca 50 $ pr dag for frokostbuffet. Spiser stort sett bare en gang i tillegg til lunsj. Noen ganger litt potetgull på kvelden... Middagsprisene varierer mellom type mat og hva slags sted.

    Billettene 2 dager til universal kostet 579,32. Disney tror jeg kostet 178 $ pr dag pr pers.

    SvarSlett