Velkommen til min blogg :)

12. juni 2016

1 uke igjen

I dag er det en uke til vi sitter på flyet :) Jeg har vært veldig sliten de siste dagene, men tror at turen skal gå fint :) På vei bortover har vi reservert seter i 2. etasje i flyet i en litt roligere avdeling, så jeg håper på å få hvilt litt da. Ellers tar vi jo alt i det tempoet jeg orker.

Jeg sjekket yr nå. I disse dager i Los Angeles er det rundt 20 grader, står det. De to første dagene vi er der, stiger det til 34 og 37 ;)

Palm Springs som vi skal til etterhvert, er det meldt opp mot 41. Godt at vi er glad i varme *haha*. Og heldigvis ser det også ut som om formen min er stigende når det er varmt ute... men litt usikker på om det gjelder uansett varme....

Nå er det bare å krysse fingrene for at ikke flystreiken med Air France blir langvarig.

_____________________________________________________

Jeg har fått spørsmål om hvordan jeg orker å dra på ferie når jeg har ME. Helt unødvendig spørsmål egentlig, for det er noe jeg klarer å vurdere selv ;) Jeg er litt usikker på hva som ligger bak, omsorg eller mistro/misunnelse... Hvis det skulle være flere som lurer, så kan jeg fortelle litt.

Turen ble altså bestilt for lenge siden mens jeg enda ikke visste hva som feilte meg. Bestillinga ble gjort på sensommeren da jeg ikke hadde noen symptomer.  Det er jeg som har ME, ikke resten av familien, det ville da vært helt feil å avbestilt en tur vi har gledet oss til så lenge, og ikke minst drømt om i flere år. Vi hadde nok heller ikke fått tilbake noen av pengene ved å avbestille når jeg ikke er alvorlig syk...

Jeg har heldigvis "bare" en mild versjon av ME. Symptomene er ikke konstante, de kommer å går. Det kan gå flere dager på rad uten at jeg merker noe, og det kan gå fra time til time. Selvfølgelig er det også dager hvor formen er dårlig hele dagen. Noen ganger over kort tid kan man likevel presse seg og "gå på" adrenalin.

Uansett kan jeg ikke "mure meg inne" når jeg ikke er konstant dårlig. Vi får bare tilpasse aktivitetene etter formen. Jeg kommer nok til å gå på "en smell" - men den er lettere å rette opp når den er planlagt - og jeg har dessuten 1,5 uke ferie igjen når vi kommer hjem som jeg kan bruke til å "lande igjen" :)

Jeg tenker også at de har både stoler og senger også i USA, så jeg skal nok klare å hvile når jeg har behov for det. Og så er det jo mange ting man sparer seg for når man er på ferie da. Man slipper å tenke på husarbeidet man skulle ha gjort, man slipper å ha dårlig samvittighet for at man ikke lager middag eller at det er en ferdigrett nå igjen.... Man kan bare slappe av og nyte og ikke tenke forpliktelser.

Så ikke vær "bekymret". Jeg tenker det skal gå helt fint jeg... :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar